hansopdefietsdooreuropa.reismee.nl

Dag 10

Woensdag 12 April 2017

Vanmorgen zoals gebruikelijk zo'n beetje dezelfde tijd op de fiets gestapt en de pedalen weer rond laten gaan, 107 km weggetrapt, gisteravond dacht ik 25 a 30 km tot Verona maar dat was een vergissing, het bleken er 45 te zijn dus was ik wat later in Verona dan ik dacht.

Ik heb nu plusminus 1250 km afgelegd.

Wat een prachtige stad, daar kun je zomaar een X aantal dagen in doorbrengen, ik was er al eens geweest met mijn partner Joke op de fietstocht naar Venetie.

Het enigste wat je daar nodig hebt is een flink gevulde portemonnee want als je de winkelstraten doorloopt dan vliegen de prijzen je om de oren.

Ik ben er 2,5 uur geweest en toen ging de reis weer verder.

Ik ben nu in de vestingstad Montagnana, die is nog compleet ommuurd, alleen het oude gedeelte want eromheen word gewoon gebouwd.

Maar heel langzaam verdwijnt de middenstand er, een grote Pizzeria zaak waar ik 2011 mijn eerste pizza heb gegeten en voor 2 jaar terug toen ik er was, was de zaak nog open en nu dicht.

En zover ik zie waren er nog een paar verdwenen.

Ik had vandaag in deze plaats mijn wigwam op willen zetten maar de jeugdherberg waar ik mijn wigwam al eens had staan was inmiddels ook gesloten.

Onderweg heb ik een tijdje met een oud baasje samen gefietst, wel leuk, twee mensen die elkaar niet verstaan en toch van alles te vertellen hebben.

Al met al een leuke dag, en daar speelt het mooie weer natuurlijk ook aan mee, het is toch elke dag tussen 22 en 25 graden, misschien vervelend voor.mijn volgers maar ik kan er ook niks aan doen.

Ik was vanavond nog even het oude stadje in en div. leuke mensen ontmoet en gesprekken mee gevoerd.

Veel lees en kijk plezier.

Groetjes en tot de volgende keer,

Hans.

Reacties

Reacties

Piet Spanjers

Ik zal eens even een kijkje nemen in dat oude plaatsje Montagnana via internet, zo reis ik een beetje met je mee. Veel plezier verder...

Piet Spanjers

Die ommuuring lijkt als twee druppels water op de muren rond de Romeinse opgraving in Xanten.

Sjaak wijers.

Ja Hans het is wel mooi jouw te volgen met je verhalen en foto's erbij.zo betrek je er wel heel veel mensen bij jou mooi en groot avontuur.sterkte en ik blijf je volgen vanuit mijn stoel.

Sybrand

Het gaat je voortvarend en prachtig om je verhaal te lezen, met de gedachte dat ik erzelf bij ben, haha leuk dat je zo iemand erbij hebt en elkaar (niet de taal spreken maar toch elkaar) begrijpen, op deze manier vliegt denk ik de dag ook!
Dank voor dit avontuur en kijk graag naar je volgend verslag uit, ik wens je heel veel S6 en een koude natte groet uit Zwolle!

Henk Meijers

Dat gaat al lekker Hans volgens mijn berekening lig je mooi op schema; de bandjes zullen al wel beginnen te slijten. Lees met belangstelling hoe het verder gaat.Groeten vanaf de Mookerhei ( ok moi)

Jolanda

Heey Daddy
1250 km al op je fiets dat is al een mooi end van huis af. Maar zoals ik elke dag lees loopt het allemaal redelijk gesmeerd, al lees ik nergens hoe het met de beentjes gaat, of met het zadel gevoel??
Fijn dat je geniet van alles en iedereen om je heen en er dingen als herkenning aan je voorbij komen.
Hoop dat je wat beter weer heb als wij hier want hier is het zelfs frisjes.
Heb je in Verona ook lekker genoten van een heerlijk ?????????
Heel veel liefs uit Groesland
Rallenta.......Con Amore????????????

Maria en Bart

Hans, ik vind de verhaaltjes en de foto's erbij heel leuk.we vinden het geweldig dat je zo geniet. Heel veel groetjes uit Zevenhoven.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!