hansopdefietsdooreuropa.reismee.nl

Dag 18

Donderdag 20 April 2017

Leuke dag gehad ondanks dat ik vanmorgen de eerste 17 km regen had, maar later kwam langzaam het zonnetje er door heen.

Mooie route langs de zee gefietst en niet onbelangrijk, de wind kwam van achteren, zonder moeite 25 km per uur gefietst... heerlijk.

Ik fietste door het gebied van telers, ik heb wel een uur lang tijdens het fietsen een uien lucht in mijn neus gehad, ze waren volop met de oogst bezig.

Toen dat voorbij was kwam ik door het zoutwinningen gebied, kilometers lang, allemaal onder water gezet voor de winning van zout enhet mooie ervan is dat het water een roze kleur heeft, echt heel apart.

Toen dat voorbij was, kwamen de vijgen plantage's.

Op een gegeven ogenblik kijk ik ik mijn spiegel en zie een fietser die mij aan het inhalen was, ik zag dat ook hij tassen op zijn fiets had en toen hij naast mij was sprak hij mij in het Engels aan, waar ik vanaf kwam en waar ik naar toe ging, na een poos in het Engels met elkaar te hebben gesproken vroeg ik waar hij gestart was en waar hij naar toe ging, hij ging richting Griekenland en was eerst met de trein naar Italie gereisd en had onderweg nog met iemand afgesproken. Na een tijdje kwam ik er achter dat hij uit Duitsland kwam, dus maar om geschakeld naar Duits. Dat gaat me iets makkelijker af.

Later hoorde ik iets schuren bij mijn achterwiel.. Ik stop... kijk... maar er zat niks tussen de spaken, ik het achterwiel opgebeurd, gedraaid maar ik zag niks verkeerds. Weer hetzelfde, stoppen... bagage eraf en toen was het weer weg. Ik goed kijken, en ja hoor een moertje verloren van mijn drager en met gewicht erop schuurde dat tegen mijn schijfrem, wat nu...ik een stuk draad gezocht en dat met een tangetje er om heen gedraaid. Opgelost... Ik kon weer verder.

Maar toen ik een plaats binnen kwam heb ik toch iemand aangehouden en gevraagd waar ik mijn fiets kon laten maken, pech voor mij.. gesloten tot 15.30 uur dus een uur wachten, Toch maar door gereisd.

In de volgende plaats weer iemand aangesproken en die wist wel een fietsenmaker en hij bracht mij er ook nog heen, even gezegd wat er kapot was en geen probleem werd meteen gemaakt. Betalen, nee hoor dat was niet nodig. Goede service.

Op het moment dat ik weer weg wil gaan komt er een plensbui, dan maar even schuilen. Ik had inmiddels 100 km gereden, ik denk dan blijf ik maar hier, kon geen hotel vinden en ben toen het zonnetje weer kwam toch maar door gereden tot Bari.

Dus alles bij elkaar heb ik toch weer 126 km afgeroffeld.

In Bari kon ik moeilijk een hotel vinden dus maar weer mensen aangesproken, ik vond op het juiste moment de juiste persoon, hij bracht mij door allerlei steegjes naar een kennis van hem die kamers verhuurd.

Dat had ik zelf nooit gevonden"

Dus al met al een leuke dag met weer leuke mensen en ervaringen.

Het is wel een heel verhaal geworden.

Allemaal gegroet vanuit op dit moment geen warm Italie.

Groet Hans.

Reacties

Reacties

Sybrand

Dank je wel, fijn dat het goed met hem gaat, groet

Geert en Maria

Hoi hans weer een mooi verhaal en mooie foto's!!! Succes met de volgende kilometers!!!

Danielle

Hoi opa hans

Al heel wat km achter de rug. Knap hoor! We hebben de verhalen mee gelezen. Leuk.. ga zo Door. Dikke knuffel en kus van tygo en britt

Joke

Hi..hi.. Je bent me voor...Bari... de plek waar ik over een maand samen met Nelleke vakantie ga vieren. ????Wij echter zonder fiets.
Nog een stukje en je gaat alweer aan de andere kant van Italië omhoog...! Super prestatie ????

Peter Janssen

Inderdaad Hans, een heel verhaal, maar wel erg leuk. Ga zo door.

Miranda nieuwenhuis

Hier ook bar koud voor tijd van het jaar brr groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!