hansopdefietsdooreuropa.reismee.nl

Dag 20

Zaterdag 22 April 2017

Vanmorgen eerst de stad uit, was een beetje lastig omdat er een haven tussen lag en aansluitend een heel groot industrie gebied.

Als ik vertrek s'morgens dan ga ik altijd richting links, want aan die kant ligt voor mij de zee en weet ik dat ik naar het zuiden fiets.

Maar nu was ik al twee keer links gegaan, maar moest telkens weer terug, uiteindelijk heb ik de goede weg gevonden.

Alleen het kost meestal 2 a 3 km en die zijn voor Jan met de doedelzak.

Vandaag een mooie rustige route, praktisch niemand gezien behalve af en toe een auto.

In begin was het alsof ik in Holland fietste, door agrarisch gebied dat wisselde naar verloop van tijd in allemaal druiventeelt en dat ging weer over in olijfgaarden.

In die olijfgaarden zie je overal van die gestapelde stenen hutten staan, ik denk dat ze die gebruiken om te schuilen, en s'middags als het pauze is om uit te rusten.

Ze zien schoon en mooi uit van binnen. ( zie foto )

Ik heb inmiddels honderden km langs de zee gefietst en vandaag voor het eerst duinen gezien, ook een poos door duinen met allemaal dennen gefietst.

Door dorpjes gekomen waar niks te doen was terwijl het toch zaterdag is.

Aan de boulevards was ook niks te doen.

Vandaag een wat kortere dag met 92 km en ik ben nu in de plaats Otranto.

Mijn was is inmiddels ook droog.

De zon scheen de hele dag, maar de wind is en blijft maar koud.

Al met al vond ik het een mooie dag vandaag. Omdat ik niemand tegen kwam en niet op een markt ben geweest heb ik maar beetje met mezelf gepraat, dat ging best goed en je krijgt er geen ruzie mee.

Als ik thuis kom moet ik zien dat ik een dokter vind die mijn hart en mijn longen weer op de juiste plaats terug kan zetten.

Voor mijn gevoel is alles van zijn plek geschud door de slechte staat van de wegen.

Allemaal fijn weekend.

Groeten Hans.

Reacties

Reacties

Frans Jonkers

Hoi Hans, je gaat als een speer zie ik. Ik had ook niet anders verwacht van jou. Neem ook de tijd om onderweg leuke dingen te doen en fiets er niet aan voorbij Hans. Ik wens je veel fietsplezier en mooi weer toe. Groetjes Frans.

Fons En Toos

Hallo Hans,
Zo te zien ben je al een heel ver gevorderd.
Ik denk ,zo te zien ben je nu in de laars van Italië .
Wat zijn de temperaturen in het zuiden.?
Hier is het echt koud voor eind april, 11a12 graden met een koude wind.
Hans ,fiets je nu de hele laars rond en hoeveel km is dat dan.
Als je iedere dag ruim 100km wegtrapt ,dan moet je s'avonds toch wel echt moe zijn.
Het lijkt ons dat Italië een mooi land is en een heerlijk glas wijn verschudden.
S'avonds zal een pilsje best smaken.
Hoelang is het nog fietsen voordat je op de eerste bestemming bent.
Wij volgen je vol belangstelling.
Heel veel fietsplezier en tot weer eens.
Groetjes vanuit Groesbeek
Toos en Fons
????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!