hansopdefietsdooreuropa.reismee.nl

Dag 24

Woensdag 26 April 2017

En weer is de dag voorbij, ik kijk de hele dag niet op de klok als ik op mijn dagteller kijk weet ik ongeveer hoe laat het is.

Vanmorgen pas om 9.15 uur vertrokken, ik dacht laat ik dat ontbijt maar eens goed eer aan doen.

Nog wat berichtjes versturen, en dan is een half uur niks.

Vandaag deels weer op de zijstrook van de weg moeten fietsen, omdat er geen ander alternatief is, weer twee keer eraf gegaan en twee keer weer mijn neus gestoten.

Maar de dag was mooier dan gisteren, hij begon al met een stralende zon en niet onbelangrijk....de wind was weg.

Ik heb vandaag ook weer meer door dorpjes en langs het strand gefietst, en dat is leuk want langs die weg razen is geen ene moer aan.

Het beeld onderweg is en blijft mooi, wat ik gisteren al schreef dat herhaald zich elke dag.

Zover ik het in kan schatten worden de mandarijnen en de sinaasappels heel zoet van de zomer.

Vandaag ook stiekem even aan de frambozen gezeten, ik kwam langs een kweker en zag ze hangen,ik dacht die man krijgt ze nooit alleen op laat ik hem maar een handje helpen, dus heb ik vandaag nog een goede daad gedaan.

Op een gegeven moment zag ik in de verte de bergen naar mij toe komen, ik dacht oei maar ik had geluk, ik heb ze een beetje over de tenen gereden maar voor de rest niet hoeven te klimmen.

Toen ik op de plaats van mijn overnachting was, was ik aan het zoeken naar een supermarkt en er kwam een man aanrijden, ik zei buongiorno sono di Hollanda, dov'e in negozio il supermercato, hij mij uitgelegd waar ongeveer de supermarkt was, dus ik fietste die kant op , komt hij mij ineens voorbij fietsen (hij had een E-bike ) en bracht hij mij er heen.

Bij de supermarkt aan gekomen hebben we nog wel een kwartier staan kletsen.

Waar ik begonnen was, waar ik naar toe ging, hoe oud ik was, hij was 5 jaar jonger dan ik dus dat was wel even leuk.

Ik ben nu in de plaats Rossano en heb 105 km weggetrapt, morgen is het bedoeling om op zijn minst tot Crotone te fietsen.

Ik wil nog wel even mijn volgers bedanken voor het supporten, dat vind ik fijn. Ik kijk er naar uit, net zoals jullie naar mijn verhalen.

Voor straks allemaal een goede nachtrust en tot de volgende keer.

Groetjes Hans.

Reacties

Reacties

Henk Meijers

Hans, ik ga er vanuit dat je morgen, Koningsdag, je fiets even mooi versiert zoals vroeger en oranje, en rood-wit-blauwe slingers je vergezellen. Of ben je niet zo van het versieren? jawel toch?

Fam. Bekers

Heey lieve man..........????
Vandaag is het zoals ze het hier noemen konings dag????????????????
Ze voorspellen niet echt super weer maar goed voor nu is het nog steeds droog.
En daar een lekker ???????? hoop voor je dat je een goede dag zult hebben.
Heb je je ????????ook versiert?????????????
Hoop dat je niet te veel langs de snelwegen moet fietsen, gevaarlijk en niet gezellig.
Zou eggen maak er iets leuks van vandaag, geniet van alles wat je tegen komt, doe voorzichtig en tot schrijfs.
Heel veel liefs uit Groesland ????????????????????

Anneke

Hallo Hans
Gaat het nog steeds goed met je??? En hed je gisteren nog iets beleeft onderweg
toen wij hier koning,s dag hadden meschien ook een beetje een koning,s gevoel gehadt op de fiets ik denk wel een extra biertje er op gedronken heb he'? Nou Hans ik wens je nog een veilige kilometers toe,En ik volg je elke dag op je blog geweldig is dat succes met je reis groetjes Anneke

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!