hansopdefietsdooreuropa.reismee.nl

Dag 25

Goedeavond,

Een dag later dat het verslag van Hans word geplaatst, dit is met een reden. Gisterenavond stuurde Hans mij zijn verhaal met een reactie eronder... Nog niet plaatsen, hij wilde dat ik het eerst las en wilde praten... Dit heeft hij ook met Joke en Jolanda gedaan. Een groot deel van zijn komende route bestudeerd en het blijft nog lang hetzelfde, steeds weer die autoweg op. Samen hebben we besloten dat dit een leuke reis moet zijn en geen doden rit en dat het verstandig is om het af te breken. Uiteraard ook gekeken voor andere opties... Van zijn route afwijken... Dit zou kunnen maar dat betekend dat hij het binnenland in moet en constant bergen over moet, met dik 30 kilo aan bepakking is dat voor Hans niet te doen en zal hij te voet die bergen over moeten... Ook geen leuke optie. Hij gaat nu uitzoeken of er stukken zijn waar hij leuk kan fietsen... Afwijken van zijn plan en route en kijken of hij leuke fietstochten kan vinden zonder het doel Malaga maar genietend van al het moois om hem heen.

Dachten we allemaal dat hij zo goed voorbereid was... Maar soms zie je dingen toch over het hoofd.

Hier onder het verhaal wat hij me gisteren stuurde, ik zit nu op hem te wachten in de hoop dat hij iets anders leuks heeft gevonden...

Donderdag 27 April 2017

Vanmorgen vertrokken met wat grijze bewolking, maar dat duurde niet zo heel lang en toen kwam het zonnetje. Ik denk dat het 26 a' 27 graden was, alleen door de wind voelde het kouder aan.

Vandaag 100 km langs zoevende auto's en ook vooral vrachtwagens gereden, ik heb mij vandaag diverse malen niet veilig gevoeld, als er een vrachtwagen voorbij komt en je hebt maar 60 cm speling (soms zelfs nog minder) tussen de vangrail en de vrachtwagen en door de wind verplaatsing word je nog eens heen en weer geslingerd.

Dan heb je er ook nog van die agressieve chauffeurs bij zitten, als ze naast je zitten dat ze vol op de claxon drukken en je zit al met schrik op de fiets.

Dit is nu de derde dag dat ik over autostrada moet fietsen en dat is niet leuk meer.

Het probleem is dat elk dorpje of plaats dat aan zee ligt, die kun je vanaf de grote weg binnen rijden en dan kun je het hele dorp doorkruisen en als je eruit wil zul je toch weer terug moeten naar waar je bent binnen gekomen.

En daar heb ik diverse keren mijn neus aan gestoten, er in rijden in de hoop dat je een rustiger weg vind maar zoals ik al zeg, je moet telkens terug.

De afgelopen dagen als ik op de autoweg fietste viel het mij op dat er veel gedenk bloemen met foto op de vangrails stonden, allemaal plaatsen waar iemand overleden was.

Omdat ik wist dat ik vandaag de hele dag op de weg zou fietsen, heb ik eens geteld hoeveel van die gedenk plaatsen er zouden zijn, op 100 km van vandaag precies 31 keer.

Dus je kunt je voorstellen hoe ik mij vandaag gevoeld heb.

Ik heb net de kaart bestudeerd en tot aan Monaco zijn nog 2200 km, en van die 2200 km moet ik er zeker nog 1750 km over de autostada rijden. En daar tussen in zitten hier en daar stukken die paralel lopen aan de hoofdweg.

Nu is de vraag aan mezelf, wil ik dat... ik wil genieten en om mij heen kijken, hier en daar stoppen maar nu zit ik alleen maar gestrest in mijn spiegel te kijken.

Dus ik ben heel erg in twee strijd hoe nu verder.

Ik ga er eerst nog eens een nachtje over slapen en neem morgen de beslissing of ik mijn reis afbreek.

Groetjes Hans.

Reacties

Reacties

Sybrand

Hopelijk neem je een wijs besluit, het is ook frusterend als je op z'n weg moet fietsen met 1750 km voor de boeg, verkeer dat direct naast je en zeker chauffeurs die claxonnerend jou voorbij vliegen!

Wens je een goede nachtrust en met een wijs besluit die je gaat nemen, geniet desondanks wat al mee gemaakt hebt, en misschien op je weg gaat komen!

Piet Spanjers

De wat oudere mensen zijn meestal ook wat wijzer en nemen dan een wijs besluit, ik denk dat jij dat ook gaat doen, wat schieten jij en wij er mee op als er ergens langs de weg in Italië een mooie foto van jouw staat met een bloemetje erbij. Iedereen zal jouw besluit respecteren.

Anneke

Hoi Hans Ik hoop dat je een goede besluit neemt ??? Je heb al zo veel mooi s gezien En ik denk aan je fam die thuis op je zitten te wachten Of Man Papa en Opa en Schoonpapa weer veilig terug komt he Hans
Nou ik wens je hele veel wijsheidt
groetjes Anneke

Geert en Maria

Een wijs besluit !!! Wel jammer maar het moet ook wel leuk blijven!!! Succes met ander alternatief zoeken. We vinden het toch al een hele prestatie!!! Groetjes.

Fam versluis

Hoi opa hans. Je bent weer een ervaring rijker. Harstikke goed gedaan! Je bent al ver gekomen en je hebt mooie dingen gedaan en gezien. We horen graag de verhalen! Rust effe uit en we horen het wel. Dikke knuffel en kus van ons xx

Fam. Bekers

En dan krijgen we verontrustende berichten dat het minder verloopt als dat je had gehoopt
Hoe jammer het ook is maar hoe fijn dat we je morgen weer heelhuids en welkom thuis kunnen geven. Want alles hadden we je gegund behalve dat het fout zou aflopen en met dit besluit is het een wijs besluit. Straks lekker weer thuis even alles op je laten inwerken en dan wat leukere tochten plannen.
Tot mogen paps, Hans en opa ????????????????

Annemarie en Peter.

Hoi Hans , ik heb je bericht gelezen.
Je bent een kanjer ,
Goed besluit genomen om morgen naar huis te gaan.
Goed dat je aan je geliefde denkt als het te gevaarlijk wordt op de weg.
Ook voor jezelf.
Er zijn nog zoveel mooie plaatsen waar je heen kunt.
Laat het bezinken als je weer thuis bent , lekker genieten ,
Je bent al zo ver gekomen.
Het is geen schande .
Goed besluit is dit .
Wii wensen jou een mooie vlucht .
En Welkom Thuis .
Groet van ons.

Jolanda

De ????????moesten ????????????????????????????zijn. ????????

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!