hansopdefietsdooreuropa.reismee.nl

Nieuw nieuw nieuw, antwoord op mijn berichten 1

Nieuw nieuw nieuw,

Ik heb wat nieuws bedacht.

Uiteraard lees ik altijd jullie berichten op mijn blog en daar geniet ik van en het geeft me ook positieve kracht om door te gaan, wetende dat er veel mensen zijn die mij elke dag volgen. Nou leek het mij leuk om af en toe een bericht te maken waarin ik vragen beantwoord en reageer op jullie berichten, dit is voor mij de makkelijkste manier aangezien ik niet elke dag de tijd heb en soms ook te moe ben om alles te beantwoorden. Zo kan ik er tussendoor een notitie van maken die later op mijn blog geplaatst kan worden. Willekeurig zal ik er berichten uit pikken.

*Als voetbal liefhebber heb ik zeker het laatste nieuws meegekregen Sybrand.

*Ik zit nu inderdaad onderaan de hak van Italië. De temperatuur ligt de laatste dagen rond de 25 graden, daarvoor heb ik behoorlijk koude dagen gehad. April doet wat hij wil zeggen ze. 100 km per dag is voor mij goed te doen, ben s'avonds wel moe maar niet anders dan vroeger met een dag werken. Fons en Toos ik weet niet wat je bedoeld met hoeveel km het is tot aan de volgende bestemming?

*Ik geniet zeker onderweg Frans, regelmatig stop ik onderweg om alles in mij op te nemen en te genieten van alles om mij heen.

*Ik ben er nog over aan het denken of ik Sicilië links zal laten liggen of er toch door zal fietsen. Mijn kilometers op papier zijn er minder dan in het echt en ik ben bang dat ik aan het einde dan tijd te kort kom. Maar ik heb nog even om erover na te denken.

*Tygo en Britt een knuffel terug van opa.

*Zuid Italië is zeker de moeite waard Miranda.

*Voordeel van de fiets Sybrand, ik hoef niet te krabben.

*Deze keer geen herrie gehad op de camping Jolanda, helaas was dat de vorige keer wel.

Dag 21

Zondag 23 April 2017

Wat een dag, een van mijn mooiste ritten van de afgelopen 3 weken, maar ook een van de zwaardere.

De eerste 58 van de 110 km waren zo fantastisch ,58 km klimmen en dalen, boven op de klippen fietsen' de zee 150 tot 200 Mtr. onder je zien liggen en dorpen alsof ze tegen de hellingen zijn geplakt, baaien met haventjes, en altijd maar dat mooie blauw van de zee.

Er waren twee hellingen waar ik het laatste stuk moest lopen.

Het was ook een geliefd gebied bij wielrenners want ik denk dat ik wel 500 wielrenners gezien heb, tegemoet komend en ook mij voorbij fietsend.

Heb ook div. duimen omhoog gekregen van de renners.

Maar voelde mij ook een beetje op de Neurnbergring, motor rijders niet te tellen, door die bochten en de hellingen op, tussen de 150 en 180 km weet ik zeker dat ze gingen.

Op dat traject heb ik ook div. Plaatjes met gedenkstenen gezien, dus dat verwonderd mij niks.

Over de eerste 58 km heb ik dubbel zo lang gedaan als die andere 52 km.

Het tweede gedeelte was ook mooi maar wel anders, daar kon ik flink doortrappen af en toe was ik zo kort aan het water dat ik het water op mij kreeg wat tegen de rotsen omhoog spoot.

Ik was om 17.00 uur in de plaats Gallipoli, mooie grote stad waar je niet bang hoeft te zijn dat als je met een vrouw bent ze het geld niet kwijt kan.

Allemaal prachtige winkels.

Net lekker gegeten, zo meteen studio sport kijken en als de ogen open kunnen blijven nog Boer zoekt vrouw.

Allemaal nog een fijne avond, groetjes uit een warm en zonnig Italie, ( 26 gr, )

Hans.

Dag 20

Zaterdag 22 April 2017

Vanmorgen eerst de stad uit, was een beetje lastig omdat er een haven tussen lag en aansluitend een heel groot industrie gebied.

Als ik vertrek s'morgens dan ga ik altijd richting links, want aan die kant ligt voor mij de zee en weet ik dat ik naar het zuiden fiets.

Maar nu was ik al twee keer links gegaan, maar moest telkens weer terug, uiteindelijk heb ik de goede weg gevonden.

Alleen het kost meestal 2 a 3 km en die zijn voor Jan met de doedelzak.

Vandaag een mooie rustige route, praktisch niemand gezien behalve af en toe een auto.

In begin was het alsof ik in Holland fietste, door agrarisch gebied dat wisselde naar verloop van tijd in allemaal druiventeelt en dat ging weer over in olijfgaarden.

In die olijfgaarden zie je overal van die gestapelde stenen hutten staan, ik denk dat ze die gebruiken om te schuilen, en s'middags als het pauze is om uit te rusten.

Ze zien schoon en mooi uit van binnen. ( zie foto )

Ik heb inmiddels honderden km langs de zee gefietst en vandaag voor het eerst duinen gezien, ook een poos door duinen met allemaal dennen gefietst.

Door dorpjes gekomen waar niks te doen was terwijl het toch zaterdag is.

Aan de boulevards was ook niks te doen.

Vandaag een wat kortere dag met 92 km en ik ben nu in de plaats Otranto.

Mijn was is inmiddels ook droog.

De zon scheen de hele dag, maar de wind is en blijft maar koud.

Al met al vond ik het een mooie dag vandaag. Omdat ik niemand tegen kwam en niet op een markt ben geweest heb ik maar beetje met mezelf gepraat, dat ging best goed en je krijgt er geen ruzie mee.

Als ik thuis kom moet ik zien dat ik een dokter vind die mijn hart en mijn longen weer op de juiste plaats terug kan zetten.

Voor mijn gevoel is alles van zijn plek geschud door de slechte staat van de wegen.

Allemaal fijn weekend.

Groeten Hans.

Dag 19

Vrijdag 21 April 2017

Buonasera,

Mooie route vandaag, het grootste gedeelte langs de zee gefietst waar weinig auto's op reden, de zee was meestal tussen de 50 en 250 mtr. van mij af, hoe vaak ik een blik richting zee heb geworpen dat weet ik niet maar wel vaak.

Door prachtige dorpen gereden met prachtige gebouwen en straatjes, als je er in loopt waan je jezelf 100 jaar terug in de tijd toen daar nog mensen liepen met paard en wagen

Eén dorp (stadje ) was wel heel apart, toen ik binnen kwam rijden, ging ik eerst richting centrum, en dan probeerde ik links aan te houden richting zee, zo was ik al een paar keer links en rechts gefietst, en toen dacht ik wat typisch dat alle straten van links of rechts, rechtdoor of achteruit, die liepen allemaal haaks op elkaar en geen korte staatjes, maar als je erin keek was het een lange lijn.

Ik heb nagenoeg de hele dag zon gehad, maar ook de hele dag mijn jas aangehad. Zo warm als het vorige week was zo koud is het deze week, het is hoofdzakelijk de wind die het koud maakt.

Maar de wind zorgt er wel voor dat ik op mijn gemak 128 km weg kan trappen, want hij blaast nog steeds schuin van achteren.

Morgen wil een wat kortere dag maken ,mits het zonnetje er is want ik moet wat spullen wassen en die wil ik ook graag weer droog hebben.

Inmiddels ben ik al 2175 km van huis af,of ik het nog ooit terug vind dat weet ik ook niet.

Voor iedereen fijn weekend, en hopelijk goed weer.

Arrivederci , ciao ciao... Buonanotte.

Hans.

Dag 18

Donderdag 20 April 2017

Leuke dag gehad ondanks dat ik vanmorgen de eerste 17 km regen had, maar later kwam langzaam het zonnetje er door heen.

Mooie route langs de zee gefietst en niet onbelangrijk, de wind kwam van achteren, zonder moeite 25 km per uur gefietst... heerlijk.

Ik fietste door het gebied van telers, ik heb wel een uur lang tijdens het fietsen een uien lucht in mijn neus gehad, ze waren volop met de oogst bezig.

Toen dat voorbij was kwam ik door het zoutwinningen gebied, kilometers lang, allemaal onder water gezet voor de winning van zout enhet mooie ervan is dat het water een roze kleur heeft, echt heel apart.

Toen dat voorbij was, kwamen de vijgen plantage's.

Op een gegeven ogenblik kijk ik ik mijn spiegel en zie een fietser die mij aan het inhalen was, ik zag dat ook hij tassen op zijn fiets had en toen hij naast mij was sprak hij mij in het Engels aan, waar ik vanaf kwam en waar ik naar toe ging, na een poos in het Engels met elkaar te hebben gesproken vroeg ik waar hij gestart was en waar hij naar toe ging, hij ging richting Griekenland en was eerst met de trein naar Italie gereisd en had onderweg nog met iemand afgesproken. Na een tijdje kwam ik er achter dat hij uit Duitsland kwam, dus maar om geschakeld naar Duits. Dat gaat me iets makkelijker af.

Later hoorde ik iets schuren bij mijn achterwiel.. Ik stop... kijk... maar er zat niks tussen de spaken, ik het achterwiel opgebeurd, gedraaid maar ik zag niks verkeerds. Weer hetzelfde, stoppen... bagage eraf en toen was het weer weg. Ik goed kijken, en ja hoor een moertje verloren van mijn drager en met gewicht erop schuurde dat tegen mijn schijfrem, wat nu...ik een stuk draad gezocht en dat met een tangetje er om heen gedraaid. Opgelost... Ik kon weer verder.

Maar toen ik een plaats binnen kwam heb ik toch iemand aangehouden en gevraagd waar ik mijn fiets kon laten maken, pech voor mij.. gesloten tot 15.30 uur dus een uur wachten, Toch maar door gereisd.

In de volgende plaats weer iemand aangesproken en die wist wel een fietsenmaker en hij bracht mij er ook nog heen, even gezegd wat er kapot was en geen probleem werd meteen gemaakt. Betalen, nee hoor dat was niet nodig. Goede service.

Op het moment dat ik weer weg wil gaan komt er een plensbui, dan maar even schuilen. Ik had inmiddels 100 km gereden, ik denk dan blijf ik maar hier, kon geen hotel vinden en ben toen het zonnetje weer kwam toch maar door gereden tot Bari.

Dus alles bij elkaar heb ik toch weer 126 km afgeroffeld.

In Bari kon ik moeilijk een hotel vinden dus maar weer mensen aangesproken, ik vond op het juiste moment de juiste persoon, hij bracht mij door allerlei steegjes naar een kennis van hem die kamers verhuurd.

Dat had ik zelf nooit gevonden"

Dus al met al een leuke dag met weer leuke mensen en ervaringen.

Het is wel een heel verhaal geworden.

Allemaal gegroet vanuit op dit moment geen warm Italie.

Groet Hans.

Dag 17

Woensdag 19 April 2017

Gistermiddag verkeerde beslissing genomen, het weer was goed en de zon scheen nog dus gekozen om op de camping te gaan staan. Het waaide flink en de zon scheen dus de was gedaan en daarna op de waslijn gehangen.

Op de camping was geen internet dus ben ik naar een hotel gewandeld, heb daar een pilsje gedronken en mijn berichten verzonden.

Maar toen ik buiten kwam om weer naar mijn wigwam te lopen was het flink aan het regenen, mijn was die ik opgehangen had was dus nog natter geworden in plaats van droog. De wind was ook flink in kracht toegenomen.

De hele nacht heeft het geregend en het stormde zo hard dat ik af en toe dacht, straks vlieg ik met tent en al de lucht in, maar uiteindelijk is alles mooi blijven staan.

Vandaag van Pecara via Foggia naar Mafredonia gefietst dat was in totaal 115 km.

De eerste 75 km hoofdzakelijk over de hoofdweg gereden, niet leuk wat ik de eerste 75 km aan vuil langs de weg heb zien liggen, daar kun je een vuilnisbelt mee vullen.

Onbegrijpelijk dat daar niks aan gedaan word.

Vandaag was het blik op oneindig en verstand op nul.

Het enige goede vandaag was dat ik gejaagd werd door de wind, gemiddeld 25 km per uur was maar heel gewoon.

En morgen ga ik weer gewoon verder.

Groetjes, Hans

Dag 16

Dinsdag 18 April 2017

Alweer een dag hobbyen achter de rug, tegen achten vertrokken en om 17.00 uur arrivee op de camping.

De eerste 45 km rustig gefietst langs boulevards en een markt bezocht waar ik lekkere aardbeien gekocht heb.

De volgende 25 km waren pittig, up en down met behoorlijke klimmen erin, maar daar ben ik ook over heen gekomen.

De rest van de km was weer rustig.

Alles bij elkaar toch 123 km gefietst.

Wat opviel vandaag was dat het op de boulevards bij lange na niet zo druk was als de afgelopen dagen, maar dat zal wel door Pasen gekomen zijn.

Ik ben 6 km voorbij de Plaats Termoli.

Vandaag ook weer een leuke dag gehad, eerst sprak mij een man aan doe vroeg of ik uit Duitsland kwam. Ik zei dat ik uit holland kwam maar wel duits spreek.We hebben een gesprek gevoerd over zijn vader die in Duitsland had gewerkt en dat hij daar opgegroeid was, hij was ook wel eens in Holland was geweest.

Later vroeg ik aan iemand die langs de boulevard zat of ik daar rechtdoor kon fietsen, sprak ook hij mij in het Duits aan, ook hij had er gewerkt.

Later was ik in een supermarkt daar stond ik bij de kassa met een Italiaans echtpaar, toen ik bij mijn fiets kwam spraken zij mij aan, ze vroegen van waar ik kwam ik vertelde dat ik uit Holland kwam, bleek dat zij regelmatig in België komen.

Wij hebben onze mail adressen uitgewisseld, wie weet hoor ik nog eens wat van ze.

Nu sta ik op een camping, waar ik de enige gast ben, dus vannacht word ik niet gestoord.

Morgen weer een nieuwe dag,

Groetjes, Hans.

Dag 15

Maandag 17- April 2017.

Vandaag alweer de 15de dag, een halve vrije dag, de eerste 85 km met de trein gereisd en daarna nog op mijn gemak 35 km erbij gefietst. Ik was om 16.00 uur op de camping en heb daar mijn wigwam weer opgesteld, daarna lekker gedoucht.

Mijn fiets kilometers hoofdzakelijk langs de boulevard gefietst, op het strand is nog niet veel te beleven maar op de promenade des te meer. Ik zag ontzettend veel mensen die een dagje uit waren en liepen te slenteren langs het strand.

Wat wel opviel was dat de restaurants heel goed bezet waren, dat kon ik ook aan mijn neus wel merken want er kwamen allemaal lekkere geurtjes de neus binnen.

De zee is vandaag ook ontzettend ruw, dat was de voorgaande dagen niet, komt misschien door het onweer wat er is geweest.

Vannacht word ik in slaap gesust door de golven, daar lig ik plus minus 60 tot 70 mtr. vanaf.

Ik ben nu ongeveer 10 km voor Pescara, dat moet een vrij grote plaats zijn maar daar kom ik morgen wel achter.

Voor de rest is alles oke, hoop bij jullie allen ook.